SZKOLENIA-POLSKA.PL - Twój portal szkoleniowy

Blog

Cyberbezpieczeństwo w e-commerce

Cyberbezpieczeństwo w e-commerce

Nie ma sprzedaży bez zbudowania zaufania. Bezpieczny sklep internetowy traci swoje przywileje, jeżeli jakikolwiek z elementów bezpieczeństwa w sieci zostanie zaniechany. Bezpieczeństwo w sieci to teraz temat często brany na tapet i świadomi użytkownicy nie dadzą się wkręcić. Chociaż może to wydawać się wyświechtane stwierdzenie, jest prawdziwe. Dzisiaj konsument czuje potrzebę bezpieczeństwa, nie tylko fizycznie, ale także i wirtualnie.

 

Nie ma co oczekiwać, że konsument sfinalizuje transakcję, jeżeli odwiedzając witrynę poczuje, chociaż nutkę podejrzeń, że rzekomo bezpieczny sklep internetowy jest dla niego nie do końca pewny. Nie do końca musi wiedzieć, co się dzieje, wystarczy brak poczucia bezpieczeństwa. Jeżeli mówimy o świadomości i cyberbezpieczeństwie w temacie sklepów internetowych to zazwyczaj mamy na myśli płatności oraz sposób dostawy przesyłek. Dodatkowo użytkownicy zazwyczaj chcą mieć potwierdzenia prawne, certyfikaty oraz dobre opinie od innych klientów, aby się upewnić, że wszystko jest legalne i w zgodzie z prawem.

 

Te trzy elementy – rodzaj płatności, formy ich zabezpieczenia i noty prawne – utwierdzają konsumenta w przekonaniu, że warto zrobić zakupy w konkretnym bezpiecznym sklepie internetowym. Jak założyć taki sklep? Sprawdź tutaj: https://www.idosell.com/pl/bezpieczenstwo/.

 

Jak zabezpieczyć sklep internetowy?

Niestety, statystyki pokazują, że tak naprawdę, to nie hakerzy są nadwymiar uzdolnieni i sprytni, ale większa część ataków hakerskich i wycieków danych to wina właścicieli i osób zatrudnionych w danym sklepie internetowym.

 

Podstawowe zasady bezpieczeństwa sklepu internetowego są nieprzestrzegane, a to otwiera drzwi do swojej wirtualnej sieci dla wszystkich czyhających hakerów.  Nie znaczy to, że nie da się z tym nic zrobić, wręcz przeciwnie. Wystarczy, że zastosuje się kilka zasad, dzięki którym zwiększy się bezpieczeństwo sklepu internetowego, a co za tym idzie, danych, rachunków bankowych, prywatnych plików.

 

  1. Utworzenie silnego hasła

Tworzenie haseł typu:„123456” to prosty sposób na pozbycie się konta i danych. Takie hasło jest po prostu słabe i łatwo je odgadnąć.

 

Jak utworzyć silne hasło? Im hasło będzie dłuższe, tym lepiej, ponieważ trudniej je złamać. Kropa, przecinek, a może wykrzyknik? Używanie różnych znaków jest wręcz wskazane.  Można ułożyć zupełnie przypadkowe wyrazy lub ciąg znaków. W tym celu zaleca się korzystanie z programów do tego przeznaczonych, na przykład Random Password Generator by Avast.

 

  1. Nie zostawiaj hasła na widoku

Brzmi to naiwnie, ale się zdarza – i to często. Na pewno znajdzie się kto przyczepi do komputera karteczkę z hasłem albo notes z dostępami do każdego konta zostawi na środku biurka.

 

  1. Wykorzystanie managera haseł

Na rynku dostępne są rozmaite narzędzia do zarządzania hasłami. Zapamiętają one hasło i pomogą w logowaniu.

 

  1. Częsta zmiana hasła

Im częściej zmienia się hasła, tym lepiej. Chroni to bezpieczny sklep internetowy oraz inne konta przed niebezpieczeństwem, że np. haker wsiadł w posiadanie konta email.

 

  1. Różne hasła do różnych platform

Korzystanie z tego samego hasła do Facebooka, systemu CRM i poczty e-mail to błąd wielu ludzi. Wówczas zdobycie jednego konta, otwiera furtkę do całej reszty danych.

 

  1. Uwierzytelnienie wieloskładnikowe

Korzysta z tego bardzo wiele firm, czy praktycznie wszystkie aplikacje bankowości mobilnej. To zabezpieczenie sprawia, że wykonanie jakiejkolwiek operacji wymaga potwierdzenia, np. poprzez smsa.

 

  1. Kopia bezpieczeństwa (backup)

Jak wykonać to w prawidłowy sposób? Stosowanie zasady 3-2-1, czyli:

  • wykonanie trzech backupów,
  • różne nośniki,
  • jeden z nośników trzymany w innym miejscu.

 

  1. Publiczna sieć Wi-Fi

Przebywanie w miejscach, które dysponują otwartą siecią Wi-Fi może nieść wiele zagrożeń. Podczas korzystania z darmowego Wi-Fi nie warto logować się do żadnych ważnych usług i serwisów, w szczególności do bankowości mobilnej i firmowych danych.

 

  1. Strony z certyfikatem SSL

Podczas szukania informacji w Internecie, trzeba zawracać uwagę na to, aby łączyć się jedynie ze stronami, w których w adresie URL widnieje protokół https://.

 

  1. Korzystanie z VPN oraz audyty bezpieczeństwa

VPN (ang. Virtual Private Network) – ten skrót oznacza wirtualną sieć prywatną, szyfruje połączenie między urządzeniem a odwiedzaną witryną. Z kolei regularne audyty bezpieczeństwa, takie jak testy penetracyjne wewnętrzne, zewnętrzne i skany ASV (pod standard PCI DSS) mogą zapewnić większą kontrolę.

Jak hakerzy atakują sklepy internetowe?

  • Phishing

Phishing to przebiegła forma cyberataku bazująca na emocjach i zaufaniu. Zazwyczaj wiąże się to z wykorzystaniem fałszywych stron internetowych, wiadomości e-mail i innych form inżynierii społecznej w celu nakłonienia ofiar do ujawnienia poufnych informacji. Celem ataku jest uzyskanie dostępu do kont użytkowników, haseł, numerów kart kredytowych i innych prywatnych informacji.

 

  • SQL Injection

Hakerzy wykorzystują złośliwy kod, aby uzyskać dostęp do bazy danych sklepu, w której przechowywane są wrażliwe informacje o klientach. Mogą następnie wykorzystać te informacje do kradzieży tożsamości lub informacji o karcie kredytowej.

 

  • DDoS

Rozproszona odmowa usługi (DDoS) to rodzaj cyberataku, który próbuje uniemożliwić dostęp do usługi online poprzez przeciążenie jej ruchem z wielu źródeł. Osiąga się to poprzez wykorzystanie dużej liczby komputerów lub innych urządzeń do wysyłania ogromnych ilości szkodliwego ruchu do serwera docelowego, uniemożliwiając mu odpowiadanie na uzasadnione żądania. Ofiarami DDoS najczęściej są duże podmioty, takie jak rządowe portale, banki lub korporacje.

 

  • Cross-site Scripting (XSS)

Hakerzy mogą wstrzykiwać złośliwe skrypty na strony internetowe sklepu i powodować ich uruchamianie na komputerze odwiedzającego. Może to pozwolić im na dostęp i modyfikację danych sklepu, a nawet przekierowanie klientów na złośliwe strony. Dlatego bezpieczny sklep internetowy powinien używać zapory sieciowej, aby chronić swoją witrynę przed złośliwymi atakami.

 

  • Spoofing

Haker podszywa się pod bliską osobę lub firmę, w celu wyłudzenia od ofiary pieniądze, wykraść informacje albo uzyskać dostęp do prywatnego konta bankowego.

Digital Target Marketing offers a broad range of online services from retail branding and shopping cart development, to email & mobile marketing. With state-of-the-art reporting, site analytics, & build-a-brand testing, we can track where every penny is best spent along with where your campaign is succeeding & where it needs a lift.

Contact Us

+012 (345) 678 99
55 Main Street, New York
55 Main Street, New York

Follow Us