Zarządzanie Kompetencjami – jak zoptymalizować kompetencje w firmie przy użyciu profesjonalnych narzędzi informatycznych

Miejsce Warszawa
Email
Telefon 085 674 50 00
Data Rozpoczęcia 2018-07-09
Czas trwania 1 dzień (8 godzin)
Cena 499.00
ZGŁOSZENIE UCZESTNIKA

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty szkoleniowej.

Cele i korzyści szkolenia

  • Zdobycie przez uczestników niezbędnej wiedzy i umiejętności pozwalających na profesjonalne tworzenie narzędzi zarządzania kompetencjami, wdrożenia oraz wykorzystania ich do celów rozwoju potencjału ludzkiego oraz firmy
  • Posiadanie narzędzi zarządzania kompetencjami
  • Praktyczne przygotowanie procesu wyboru kompetencji kluczowych dla firmy
  • Znajomość metod doboru kompetencji do ról i stanowisk w organizacji


Grupa docelowa

  • Koordynatorzy polityki szkoleniowej lub programów rozwojowych w firmie;
  • Nadzorujący systemy oceny pracowników;
  • Chcący poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania zarządzania kompetencjami.

Metody szkoleniowe

  • Mini-wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
  • Moderowane dyskusje grupowe
  • Case study
  • Analiza realnych sytuacji zaczerpniętych z życia, dzięki czemu uczestnicy uzyskają praktyczne wskazówki do wykorzystania „od ręki”
  • Symulacje realnych sytuacji – ćwiczenia praktyczne

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zarządzanie zasobami ludzkimi wspierane przez modele kompetencyjne:

  • Praktyczne zastosowanie systemu kompetencji w zarządzaniu
  • Cel i korzyści jakie daje podejście kompetencyjne w zarządzaniu HR
  • Elementy składowe systemu zarządzania zasobami ludzkimi
  • Kluczowe różnice między „tradycyjnym” modelem ZZL a modelem ZZL opartym na kompetencjach

2. Narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi i możliwość ich powiązania z kompetencjami:

  • Kompetencyjny opis stanowiska pracy
  • Rekrutacja i selekcja
  • Programy sukcesji i planowanie ścieżek karier
  • Programy typu top talents
  • Ocena okresowa i zarządzanie efektywnością
  • Wynagrodzenia i premiowanie
  • Szkolenia i rozwój

3. Model kompetencji zawodowych:

  • Grupy kompetencji zawodowych
  • Powiązanie kompetencji z zadaniami stanowiska pracy
  • Profil kompetencji dla stanowiska pracy

4. Macierz kompetencji w organizacji:

  • Wybór kompetencji kluczowych - tworzenie listy kluczowych kompetencji
  • Wybór kompetencji dla określonych ról organizacyjnych, stanowisk itp.

5. Budowa profili kompetencyjnych i ustalenie standardu definiowania i oceny kompetencji:

  • Metoda definiowania kompetencji według schematu ASK
  • Wskaźniki behawioralne - tworzenie listy zachowań wskaźnikowych
  • Skala oceny kompetencji - określanie poziomów oceny

6. Testy kompetencyjne:

  • Rodzaje testów wykorzystywanych w procesie rekrutacji i selekcji
  • Budowa testów kompetencyjnych
  • Ocena testów kompetencyjnych