D@ta Explorer - badania, statystyki i analizy danych z użyciem SPSS

Miejsce Warszawa
Koordynator Karolina Winsław
Email
Data Rozpoczęcia 2017-02-23
Czas trwania 1 dzień ( 8 godzin )
Cena 800.00
ZGŁOSZENIE UCZESTNIKA

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty szkoleniowej.

Podejmowanie trafnych decyzji w codziennej pracy jest uzależnione od wiarygodnych informacji i umiejętności właściwego zarządzania zdobytą wiedzą. Informacja jest bezcennym kapitałem. Skuteczność w zdobywaniu odpowiednich danych o kliencie, konkurencji, zasobach i możliwościach, stanowi istotny czynnik sukcesu. Aby pozyskać informacje, niezbędne jest prowadzenie analiz rynkowych i badań marketingowych.

Zlecenie badań rynku jest zabiegiem kosztownym, dlatego większość znaczących firm dysponuje własnym działem badawczym i wykwalifikowanymi w tym kierunku pracownikami.

CELE SZKOLENIA

Zapoznanie uczestników z oprogramowaniem PASW Statistics, w zakresie pozwalającym na efektywny start. 

GRUPA DOCELOWA

  • Osoby chcące podjąć pracę na stanowisku analityka;
  • Osoby zatrudnione na stanowisku związanym z prowadzeniem analizy danych, badaniami rynkowymi i marketingowymi, przygotowaniem raportów i prezentacją wyników badań, które chcą podnieść kwalifikacje;
  • Osoby planujące rozpocząć pracę związaną w analizą danych.

SYLWETKA UCZESTNIKA

Szkolenie jest skierowane zarówno do osób początkujących, jak również posiadających podstawowe doświadczenie i umiejętności w pracy z oprogramowaniem do analizy danych statystycznych.

METODOLOGIA

  • Połączenie elementów wiedzy teoretycznej i praktyki związanej z pracą na oprogramowaniu do prowadzenia badań i analiz;
  • Przykłady pracy analityka na oprogramowaniu PASW Statistics: od wprowadzenia danych i ich przygotowania, poprzez transformacje nieodzowne przy przygotowaniu danych do analizy, kończąc na podstawowych metodach analizy i raportowania.

ZAGADNIENIA DO ZREALIZOWANIA
  1. Podstawy zarządzania wiedzą i informacją przy pomocy programu SPSS
  • Zapoznanie uczestników z oprogramowaniem IBM SPSS Statistics w zakresie pozwalającym na efektywny start. 

CELE:

  • Tworzenie i opis zbiorów danych;
  • Pobieranie danych w różnych formatach;
  • Łączenie danych o różnych formatach;
  • Przygotowanie danych do analizy;
  • Podstawowe techniki analizy danych.
  1. Podstawy analizy statystycznej w oparciu o SPSS

CELE:

  • Umiejętność radzenia sobie z podstawowymi analizami statystycznymi spotykanymi w praktyce;
  • Pozyskiwanie informacji we właściwy sposób;
  • Znajomość podstawowych miar statystycznych i ich cech;
  1. Analiza danych SPSS;
  • Analiza regresji;
  • Regresja logistyczna;
  • Analiza dyskryminacyjna.

CELE:

  • Przybliżenie uczestnikom technik wielowymiarowych, które rozszerzają możliwość predykcji i wychodzą poza prosty opis statystyczny;
  • Poznanie technik analizy danych, które mogą być wykorzystane do budowania modeli predykcyjnych i klasyfikacji do z góry założonych grup;
  • Poznanie technik służących do uprzednio zdefiniowanych segmentów;
  • Zapoznanie ze skutkami niewłaściwego zastosowania technik;
  • Zrozumienie założeń analizy regresji;
  • Umiejętność radzenia sobie z problemami w danych;
  • Umiejętność właściwej interpretacji wyników;
  • Korzystanie z technik wielowymiarowych;
  • Ocena skuteczności zaprezentowanych technik.
  1. Analizy rynkowe i marketingowe

CELE:

  • Właściwa segmentacja;
  • Zrozumienie czynników różnicujących klientów należących segmentów;
  • Poznanie profilu "typowego" klienta w obrębie danego systemu, by skoncentrować się na nim najbardziej właściwe działania marketingowe;
  • Umiejętność wykorzystania technik analitycznych w analizach rynkowych i marketingowych;
  • Wykorzystanie drzew klasyfikacyjnych;
  • Zapoznanie z analizą skupień;
  1. Analizy rynkowe i marketingowe

CELE:

  • Umiejętność precyzyjnego wyboru klientów do kampanii marketingu bezpośredniego za pomocą kryteriów analitycznych;
  • Praktyczne wprowadzenie do technik wielowymiarowych (analizy korespondencji, biplotu i skalowani optymalnego w postaci nieliniowej analizy głównych składowych i analizy homogeniczności).