Cena przy dofinansowaniu :760zł 99zł
Grupa docelowa
- Koordynatorzy polityki szkoleniowej lub programów rozwojowych w firmie
- Nadzorujący systemy oceny pracowników
Cele i korzyści szkoleniowe
- Sporządzanie profilu zawodowego i kompetencyjnego pracownika
- Trening umiejętności przeprowadzania wywiadu selekcyjnego pozwalającego na wyeliminowanie błędów rekrutacyjnych
- Poznanie narzędzi i roli analizy potrzeb szkoleniowych
- Poznanie praktycznych wskazówek dotyczących wszystkich zagadnień dotyczących tematyki zarządzania działami szkoleń i rozwoju w przedsiębiorstwie
Metody szkoleniowe
- Szkolenia są prowadzone w formule warsztatowej z wykorzystaniem case’ów biznesowych, zadań grupowych i indywidualnych, dyskusji moderowanych oraz ćwiczeń z użyciem kamery
Program I dnia
1. Planowanie zasobów ludzkich oraz wynikające z niego zmiany osobowe na stanowiskach pracy
- Horyzont czasowy w planowaniu zasobów ludzkich
- Prognozowanie i przegląd kompetencji niezbędnych dla organizacji
- Analiza czynników wewnętrznych i zewnętrznych w procesie planowania zasobów ludzkich
- Planowanie zasobów ludzkich jako czynnik wspierający realizację strategii przedsiębiorstwa
- Możliwe kierunki przenoszenia pracowników
2. Testy kompetencyjne
- Rodzaje testów wykorzystywanych w procesie rekrutacji i selekcji
- Budowa testów kompetencyjnych
- Wady i zalety stosowania testów kompetencyjnych w procesie rekrutacji i oceny pracowników
- Testy sytuacyjne, jako skuteczna metoda badania kompetencji
3. Assessment/Development Center
- AC / DC jako narzędzie badające kompetencje
- Zastosowanie AC / DC w procesie rekrutacji i selekcji oraz w procesie oceny kompetencji pracowników
- Budowa procesu Assessment / Development Center
- Użycie symulacji, testów sytuacyjnych w AC / DC
- Rola i zadania asesora
4. Zbieranie informacji o poziomie kompetencji w firmie
- Testy i ich rodzaje
- Wywiady
- Obserwacja uczestnicząca
- Assessment Center / Development Center
- Ocena 3600 oraz ocena 1800
Program II dnia
1. Identyfikacja obszarów do rozwoju
- Źródła informacji o obszarach rozwojowych
- System ocen, jako regularny monitoring modeli kompetencyjnych
- Funkcja identyfikacyjna i rozwojowa informacji zwrotnej (bieżącej oraz wynikającej ze struktury rozmów oceniających)
- Modele udzielania informacji zwrotnej (krytyki i pochwały)
- Wypracowywanie indywidualnych planów rozwojowych dot. modeli kompetencyjnych w procesie udzielania informacji zwrotnej
2. Planowanie działań rozwojowych
- Metodyka tworzenia Planu Rozwoju Kompetencji dla organizacji
- Analiza przykładowego PRK
- Tworzenie PRK na bazie podanych informacji
- Wykorzystanie PRK w tworzeniu rocznych planów rozwojowych
3. Coaching i mentoring jako narzędzia rozwoju pracowników
- Czym jest coaching biznesowy
- Kiedy stosować coaching a kiedy mentoring
- Cechy i zadania coacha i mentora
- Zasady planowania zarządzania rozwojem pracowników przez coaching i mentoring
- Metoda GROW – narzędzie wyznaczania celów
4. Ścieżki karier
- Realizacja ścieżek karier
- Planowanie działań rozwojowych wynikających ze ścieżek karier
- Włączenie działań wynikających ze ścieżek karier w działania rozwojowe w zakresie modeli kompetencyjnych dla poszczególnych grup stanowisk
5. Zarządzanie talentami
- Zarządzanie talentami, jako element działań rozwojowych w zakresie kompetencji zawartych w modelach kompetencyjnych
- Zarządzanie talentami w MSP a programy rozwoju talentów w firmach dużych i korporacjach
- Konstruowanie programów rozwoju talentów zgodnych z wymogami modeli kompetencyjnych
Anna Fabiszak - Muzyka
Certyfikowany trener, ekspert w projektowaniu programów outplacementowych.
„Aby marzenie mogło się spełnić, najpierw musisz zacząć marzyć"
Brian Tracy
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych i Podyplomowego Studium Coachingu przy Wyższej Szkole Psychologii Społecznej.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: ZZL (rekrutacja i selekcja, motywacja pracowników, ocena pracownicza, plany sukcesji, plany rozwój zarządzanie kompetencjami pracowników itp.) efektywnej komunikacji, sprzedaży i obsługi klienta (w tym trudny klient), negocjacji, sztuka autoprezentacji, zarządzania sobą w czasie, zarządzania zespołem, budowania zespołów, zarządzanie konfliktem, zarządzanie zmianą, efektywne przywództwo. Specjalizuje się w programach podnoszących efektywność biznesową i wyniki firm poprzez działania z zakresu strategii personalnej i projektowania najważniejszych procesów oraz narzędzi ZZL. Jest ekspertem w obszarze zarządzania szkoleniami, prowadzi projekty szkoleniowe i doradcze w firmach będących w procesie zmiany i reorganizacji. Jest ekspertem w zakresie projektowania i monitorowania systemów ocen pracowniczych, motywacji i rozwoju, systemów on boarding w organizacjach.